poniedziałek, 7 stycznia 2013

Kolejna nominacja

Jestem zaszczycona kolejną nominacją do 'Liebster Award'. Tym razem od Magdy. Nie wiem, czym sobie zasłużyłam, ale serdecznie dziękuję. Ogólnych zasad powtarzać nie będę. Przejdę od razu do rzeczy.


Odpowiedzi na pytania Magdy:

1. Co byś w sobie zmienił/a, gdybyś mógł/mogła?
Zdecydowanie pozbyłabym się lenistwa i zbierania się sto lat do czegoś, co i tak zrobić muszę. Przez to zawsze wszystko zostaje mi na ostatnią chwilę.

2. Jaki jest obecny stan Twojego umysłu?
Obecnie trochę zakręcony, bo jest tysiąc rzeczy, jakie muszę ogarnąć.

3. Z którą postacią historyczną najsilniej się utożsamiasz?
Wybacz, ale nie mam bladego pojęcia o postaciach historycznych i w ogóle o historii, więc nie jestem w stanie powiedzieć (co z tego, że skończyłam klasę humanistyczną).

4. Co najbardziej Cię wyróżnia?
Ja uważam, że bardzo niewiele, ale kilka razy już słyszałam, że jestem bardzo charakterystyczną osobą. Wiąże się to, tak mówią, z tym, że nie przejmuję się tym, co myślą inni i otwarcie mówię, co myślę. Nie mam problemu z przyznaniem się do swoich poglądów w sprawach, które uważane są za pewnego rodzaju tabu. Mam swoje zdanie i bez oporów o nim mówię.

5. Którą cnotę uważasz za najbardziej przereklamowaną?
Umiarkowanie, bo uważam, że każdy zasługuje w życiu na wszystko to, co najlepsze. Dlaczego mamy odmawiać sobie przyjemności?

6. W jakich sytuacjach kłamiesz?
Zazwyczaj nie kłamię. Zdarza mi się tylko wtedy, kiedy komuś nie ufam i nie chcę mu czegoś powiedzieć, a on nie daje za wygraną. Wtedy wymyślam wersję zastępczą.

7. Których słów lub zwrotów nadużywasz?
"Ogarniać" to ostatnio mój nałóg. Używam w każdej możliwej konfiguracji.

8. Co najbardziej cenisz w przyjaciołach?
To, że mogę im zaufać i powierzyć każdy sekret

9. W jaki sposób chciałbyś/chciałabyś umrzeć?
Chciała bym żyć wiecznie, ale jak już bym miała wybierać, chciałabym umrzeć we śnie.

10. Którzy ludzie są Twoimi bohaterami?
Ci, którzy szanują innych. Wiele ludzi tego nie potrafi.
11. Jakiej cechy najbardziej nie znosisz u innych?  
Chamstwa i złośliwości. Nie rozumiem, dlaczego niektórzy lubią uprzykrzać innym życie.

[Edit]
Dostałam kolejną nominację. Tym razem od  Juraszki.

Moje odpowiedzi: 

 1 Czym się inspirujesz pisząc opowiadania?
Tak naprawdę wszystkim, co mnie spotyka, co widzę, o czym czytam, słucham. Czasami to kwestia obrazu, czasem uczuć albo jednego konkretnego słowa. Inspiracja może być wszędzie, potrzeba tylko przypływu weny, żeby ją dostrzec i wykorzystać.
 2 Gdybyś miała pojawić się w jakiejś książce to w jakiej byś się umieściła?
Chciałabym zaleźć się w jakimś kryminale. Trupy, policja i śledztwa zdecydowanie byłyby dla mnie idealne. I nie ważne, czy byłabym policjantką, czy przestępcą.
 3 W jakim zawodzie się widzisz i czy byłby on związany z pisaniem?
Pisanie jest moim hobby, ale nie miałabym nic przeciwko zarabianiu w ten sposób. Nie mam jakiegoś wymarzonego zawodu, ale lubię działać, organizować, dlatego też studiuję zarządzanie. Interesuje mnie też reklama. Na pewno chciałabym połączyć to co studiuję ze sztuką i działać w tym sektorze, ale co z tego wyjdzie - czas pokaże.
 4 Jaka jest twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?
Kubuś Puchatek. Mały rozumek i czerwona koszulka zawsze mnie urzekały. I jeszcze te baryłeczki z miodkiem.
 5 Czy tworząc bohaterów do swoich opowiadań wzorujesz się na ludziach ze swojego otoczenia i czy wzorujesz się na sobie?
Tak naprawdę zależy to od opowiadania i od postaci, ale tak. Często główne postacie z moich opowiadań mają moje cechy. Często też, zazwyczaj nieświadomie, upycham w bohaterach ludzi z mojego otoczenia.
 6 Gdyby zostały ci 24 godziny życia co byś zrobiła?
Zrobiłabym wszystko to, czego teraz nie robię, bo boję się konsekwencji, zaczęłabym mówić wszystko to, co naprawdę myślę, bez żadnej cenzury. I poszłabym do baru na karaoke. Zawsze chciałam to zrobić, ale jakoś nie mogę się przełamać. Myślę, że ostatnia doba mojego życia byłaby na to idealnym czasem.
 7 Jeśli miałabyś wyjechać gdzieś żeby napisać książkę, to co to byłoby za miejsce?
Izrael. Po pierwsze cudowna pogoda, po drugie przepiękne widoki, a po trzecie ludzie zupełnie inni niż w Polsce, z innym podejściem do życia. Bardzo inspirujące miejsce.
 8 Jaką rolę w twoim życiu odgrywa przyjaźń?
Kilka razy już się zawiodłam na przyjaźni i trochę straciłam wiarę w jej sens. Mam wielu bliskich znajomych, ale takiego prawdziwego przyjaciela tylko jednego. To dla mnie bardzo ważna osoba, której jestem w stanie powiedzieć o wszystkim, ale na to zaufanie musiała pracować latami. Według mnie przyjaźń to nawet więcej niż miłość i ta prawdziwa zdarza się bardzo rzadko.
 9 Jaki był najbardziej niesamowity sen, który ci się przyśnił?
Kiedyś śniło mi się, że byłam naukowcem i podczas badań niechcący zostałam osaczona przez jakąś mafię. Wszystko działo się w lesie... no ale tego kiedyś się dowiecie, bo to temat jednego z moich projektów (tak, sny to kolejna inspiracja do moich opowiadań).
10 Co lubisz robić w czasie wolnym?
Jest dużo takich rzeczy i w zasadzie ten "czas wolny" jest bardziej zajęty, niż reszta mojego dnia. Przede wszystkim piszę opowiadania i piosenki. Lubię też śpiewać, grać na gitarze i tańczyć, więc wolny czas spędzam bardzo kreatywnie. Wyjątkiem są chwile, kiedy jestem tak zmęczona, że nie jestem w stanie wstać z łóżka. Wtedy słucham muzyki i gapię się w sufit, żeby trochę się odstresować i rozluźnić.
11 Wolałabyś żeby na podstawie twojego opowiadania powstał film, czy sztuka teatralna?
Film. Wypadają one bardziej realistycznie, można użyć ciekawych efektów. Nie widzę swoich opowiadań na deskach teatru. To zupełnie nie ten klimat.

Znalazłam ostatnio dużo fajnie zapowiadających się blogów, których nie miałam czasu jeszcze przejrzeć, ale jak już to zrobię, część z nich na sto procent trafi na tą listę. Będę ją uzupełniać stopniowo.
1. Lumaris
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

Moje pytania się nie zmieniają.
1. Jaki kolor najbardziej do Ciebie pasuje i dlaczego?
2. Jaki wpływ na Twoje życie ma pisanie bloga?
3. Czy jest coś/ktoś/, czemu jesteś w stanie poświęcić wszystko? Jeśli tak, to co/kto/?
4. Jakie emocje najczęściej Ci towarzyszą?
5. Czy masz jakiś określony "schemat" pisania?
6. Na co poświęcasz najwięcej czasu?
7. Gdybyś mogła być gdziekolwiek na świecie, jakie miejsce byś wybrała i dlaczego?
8. Co najbardziej Cię odpręża, uspokaja po ciężkim dniu?
9. Czy masz jakieś uzależnienia?
10. Wolisz filmy czy książki? Dlaczego?
11.Jesteś stworzeniem nocnym, czy zdecydowanie lepiej funkcjonujesz za dnia? 

1 komentarz:

  1. Masz ode mnie nominację do Liebster Award. Pytania znajdziesz u mnie na blogu :) http://szarlotkazesmiercia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

SZEROKA LISTA